HAN afstudeerders stellen zich voor

14 februari 2018

Binnen het Breng Kenniscentrum werken vanaf 5 februari tot en met eind juni 2018 drie studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen aan hun afstudeeropdracht. Zij hebben een vaste werkplek op het Brengkantoor in Arnhem, waar de drie afstudeerders met veel enthousiasme aan de slag gaan. Naast dat Connexxion/Hermes ze hierbij begeleiding biedt, door de commerciële afdeling van Breng, krijgen de studenten voor hun werk ook een passende vergoeding. De komende periode zullen zij ons middels een blog op de hoogte houden van hun vordering met betrekking tot hun afstudeeropdracht. In deze blog stellen zij zich alvast aan u voor. Vanuit Breng Kenniscentrum wensen wij Jim, Jordy en Sacha veel succes toe en we zijn uiteraard benieuwd naar hun uiteindelijke afstudeerscriptie.

Jim, student Interaction Design

Ik ben Jim, student Interaction Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Interaction Design houdt zich bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van gebruiksvriendelijke interfaces in de online en offline wereld. Denk hierbij aan producten zoals websites, apps en software maar ook pinautomaten, ovens of een afstandsbediening. Ik studeer af bij Breng Kenniscentrum met het project OVflex.

In dit project ga ik de gebruiksvriendelijkheid optimaliseren van de klantenreis in de app voor OVflex, vanaf het openen van de app tot aan het instappen bij de bus van de flexbus. Dit doe ik door middel van het ontwerpen van een verbeterd interface binnen de app en dit te testen bij de eindgebruikers met behulp van prototypes.

Hierbij streef ik naar het realiseren van een prototype waarmee de ontwikkelaars van de OVflex-app en Breng een verbeterde versie kunnen ontwikkelen, waardoor de gebruikers van de app op een prettige en eenvoudige manier een rit kunnen boeken bij een flexdienst zoals BrengFlex in Arnhem, maar net zo makkelijk in een omgeving zoals Brabant met BravoFlex.
 

Jordy, student Communicatie

Ik ben Jordy, student Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Als communicatiespecialist leer je welke media je het beste kunt gebruiken om jouw boodschap zo helder en duidelijk mogelijk over te brengen. Je schrijft communicatieplannen, voert deze uit en zorgt voor een heldere en duidelijke visie binnen of voor een organisatie.

Binnen het Breng Kenniscentrum zal ik de komende maanden mijn afstudeeronderzoek uitvoeren en gaat mijn scriptie over Breng Flex. Er komt een inventarisatie van alle mogelijkheden die er zijn om te communiceren met de verschillende doelgroepen en ik zal onderzoeken hoe en waar de Breng Flex-er het beste bereikt kan worden. Dit doe ik door te experimenteren met verschillende communicatie-uitingen via verschillende kanalen. Middels interviews, enquêtes en focusgroepen toets ik deze uitingen om de uitwerken ervan in kaart te brengen. 

Mijn onderzoek leidt uiteindelijk tot een adviesrapport over hoe Breng Flex het beste met de verscheidenheid aan middelen om kan gaan. Het is mijn ambitie om een mooie content strategie te creëren die de organisatie nu en in de toekomst een houvast geeft.

Sacha, student Communicatie

Mijn naam is Sacha van Hal en ik zit op dit moment in het laatste jaar van de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Het laatste halfjaar staat in het teken van afstuderen en dit ga ik doen bij GoAbout. Dit is een app / website waarmee reizigers een reis met de trein, bus, huurfiets of deelauto kunnen plannen, boeken en betalen.

GoAbout wil inzicht verkrijgen in de behoefte van verschillende doelgroepen aan MaaS. MaaS staat voor Mobility as a Service. GoAbout wil dat het openbaar vervoer niet meer als een dienst wordt gezien, maar als service. Daarom wordt er onderzoek gedaan naar de behoefte van verschillende doelgroepen. Dit wordt gedaan door middel van concept testing.

Daarnaast wil GoAbout ook inzicht verkrijgen in de huidige Customer Journey. Ze willen weten op welke momenten klanten afhaken en wat ze waarderen aan de app. Dit moet inzicht bieden in de marketing cyclus.

Al het bovenstaande levert een advies op wat resulteert in een communicatieplan voor GoAbout.

 

Delen:

Facebook Twitter Linkedin Email Pinterest